Stopiran razvoj gradskih automobila u Fiatu

Vesti

Italijanska marka rešila da je da obustavi rad na razvoju novih modela u A i B segmentu, sve dok ne dođe do spajanja sa PSA grupacijom.

Iako iz Fiat-a još uvek nije stigla zvanična potvrda o zaustavljanju razvoja novih gradskih vozila, mediji na Apeninskom poluostrvu prenose da je u pitanju samo formalnost, te da je već naređeno svim dobavljačima da ne rade na projektima u vezi sa narednom generacijom malih automobila.

Ostaje nam da sačekamo i vidimo da li će Fiat u potpunosti preći na CMP platformu koju je razvila PSA grupacija ili će zadržati i nešto od svojih arhitektura. FCA je već potvrdila da će njihova fabrika u Poljskoj gde se proizvode Lancia Ypsilon i Fiat 500 definitivno preći na pomenutu francusku platformu. U vezi sa tim, italijanski stručni novinari ukazuju da je moguće da će se u Poljskoj praviti nova generacija modela Punto, ali i budući krosover Lancije.

Treba razmotriti mogućnost da bi i Kragujevac mogao da dobije neki od modela baziranih na CMP arhitekturi. Pretpostavljamo da će to najverovatnije biti onaj model koji bude najjeftiniji i orijentisan kao niskobudžetna opcija u portfoliju.

Velika prednost ove baze jeste što omogućava stvaranje električnih modela, što dalje otvara ceo jedan novi segment. Teško je sada reći kako će izgledati buduća generacija Fiata, ali je sigurno da će se i te kako oslanjati na CMP platformu.

Više informacija o budućnosti italijanske marke i ostalih brendova pod FCA kišobranom biće dostupno u narednim mesecima. Podsetimo, spajanje italo-američke alijanse i PSA grupacije u novi entitet pod nazivom Stellantis trebalo bi da bude obavljeno u prvom kvartalu naredne godine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *