Čovek čije je drugo ime marketing, Petar Vasić na portalu auto-moto-svet.rs

Čovek koji ima marketing u malom prstu

Ćaoooos Petre! Dobro nam došao, ulećemo na stranice portala auto moto sveta, u tvom fazonu-energično! Ja te znam, pratim tebe i tvoj rad, za one koji su čuli, ali ne znaju…ko je Petar Vasić? Hajde da ih upoznamo sa tvojim likom i delom.

Generalno ja sam preduzetnik. Fora je da sam još kao klinac, što se kaže “valjao neku robu”. Tada nisam znao da se to zove preduzetništvo, ali vremenom sam shvatao o čemu se radi. Jedan lep deo tog posla, i nešto što je mene uvek fasciniralo, je zapravo marketing u okviru preduzetništva. Pritom kada kažem marketing ne mislim samo na oglašavanje, nego na marketing kao jedan spektar stvari koje postoje. Kao što su: određivanje cena, pravljenje samog produkta, šta je taj produkt, pa preko organizacije distribucijskih kanala do oglašavanja i svega ostalog što je u okviru marketinga. To je otprilike ono ko sam ja, ja sam preduzetnik, marketar, i zato sam i napravio marketinšku agenciju u Beogradu. Pre toga, imao sam još nekoliko firmi koje sam razvio, od čega je jedna u Sloveniji. Za koju sam uzeo investiciju, odnosno prodao deo firme kako bi proširio biznis. Proširio sam ga u Nemačkoj. Počeci su bili surovi, pogotovo jer sam odrastao 90-ih u Srbiji, u Beogradu, gde sam i prodavao na ulici, kasnije i upaljače po Sloveniji, sve dok nisam shvatio da je znanje nešto što će mi biti jako bitno, pa sam upisao i završio fakultet – komunikologiju, smer Marketing i Marketinške komunikacije.

Baviš se marketingom, dosta ako ne i najviše pažnje posvećuješ društvenim mrežama, gde u svojim klipovima na you tube-u, objašnjavaš zašto je to baš tako. Šta je po tebi najbolji savet kada je u pitanju marketing na društvenim mrežama?

Najbolji savet je da shvatite da su društvene mreže drugačije od klasičnih medija. Na društvenim mrežama mi imamo mogućnost da izgradimo brend na jedan način koji do sada nismo imali. Taj brend faktički možemo da izgradimo uz pomoć naših pratilaca, odnosno možemo na jedan specifičan način da ih upletemo u priču. Zato ne treba da koristimo društvene mreže kao jednosmerni komunikacijski kanal. Što dosta firmi trenutno radi. Samo pričaju i ništa ne slušaju. Ne tako, već treba da ih koristimo na način za koji su i osmišljene, da mi budemo, ja to zovem “konverzejšnsarterija”, da smo mi platforma gde možemo da stavljamo ideje i da započinjemo razgovore. Mi na taj način okupljamo naš “tribe”, tj. naše buduće potrošače.

Vozač si motora, vrlo strastven. Kada si birao motor ili automobil, šta je to što te je privuklo, osim strasti, dvotočkašima?

Ja ne znam dovoljno o motorima, samo imam strast prema avanturi. Kao klinac sam vozio rošule. Mogu da kažem da je motor zapravo rošula za telo. Ima taj vajb i zaista je neverovatna stvar. Znao sam da hoću nešto sigurno, nešto malo novije i da može da traje, i po preporuci prijatelja rekli su mi da je Yamaha stvarno dobar proizvođač klavijatura i da je zato bolje da uzmem Hondu.

Ukoliko bi imao priliku da kao marketing stručnjak, savetuješ vlasnika nekog Auto servisa npr, od čega bi krenuo kada je u pitanju njegova marketinška strategija? Šta je to, što jedan auto servis treba prvo da uradi, a tiče se marketinga?

Ono što bih ja uradio kao serviser – sigurno bih otvorio Tik Tok. Zašto Tik Tok? Zato što trenutno ima neverovatno veliku pažnju i platforma još nema dovoljno sadržaja, a dosta ljudi je gleda. Zato bih mogao brzo da dodjem do reach-a, to jest do drugih ljudi. Verovatno bih davao savete kako bi i šta ljudi mogli da poprave to jest, kako se menja npr. svećica, voda… Ušao bih što više u te detalje, tako da to bude jedan edukativni centar, gde bi ljudi mogli da nauče kako da sami urade neke stvari. Ali bi ipak rekli ” aha, važi”, mi to zovemo “top of the mind”, pa sledeći put kad bi im trebala takva usluga sigurno bi se prvo setili mog servisa. To bi bila logika kako bih ja napao to trzište i postao epicentar te teme na ovoj društvenoj mreži.

Jako si rečit, umeš sa rečima i vrlo jednostavno pojasniš čoveku suštinu onoga što želiš da kažeš. Jel si tu veštinu stekao kroz poslovno iskustvo ili si prosto rođen sa tim darom ?

Ja generalno nisam nikada bio rečit i ekstravertan, ali je to jako bitan skil ako hoćeš da budeš preduzetnik i da svoje ideje proguraš. Ako hoćeš da proguraš svoju ideju, odnosno svoj biznis – to je jedna ideja na koji ti način želiš da rešiš problem koji je na tržištu. Tu je komunkacija jako bitan deo jednačine. I ne samo to, sami pregovori sa strankama i sve ostalo… To je nešto što stvarno moraš da imaš u svom arsenalu oruđa kada krećeš u ovako neku avanturu.

Smatraš li da je auto moto industrija u Srbiji grana koja ima jak poslovni potencijal, ili nažalost ona živi od svoje neke stare slave ?

Sve dok čovek bude imao potrebu da se premesti iz tačke A u tačku B, ta industrija će funkcionisati. Sada je samo pitanje da li će to biti električna vozila, ili neka stota vozila, koja mi sada ni ne kapiramo da se razvijaju i da će biti tu u budućnosti. Smatram da je auto industrija tu i da neće otići nigde. Možda će se malo umanjiti, ali ne vidim ništa značajno. Umanjivanje broja automobila kao što Tesla to planira sa services, gde tvoj automobil može da razvozi dok si ti na poslu, i tako dalje. Videćemo šta će se desiti, ja ne volim ništa da prognoziram i ne znam šta će biti. Ja prosto samo reagujem na stvari koje se dešavaju oko mene.

Ko bi bio Petar Vasić da nije ovo što jeste? Možeš li zamisliti sebe u nekom drugom izdanju?

Ja mislim da ne. Ovo je toliko bio moj životni put da ja stvarno ne mogu da zamislim bilo šta drugo da radim. Na kraju krajeva, biti preduzetnik je stvarno jedno kreativno i interesantno zanimanje. Da, ja zapravo ništa drugo ni ne znam, pa ne bih mogao ni da zamislim da radim nešto drugo.

Za kraj intervjua, sada nam je to već tradicija, zamolimo sagovornika da pošalje jednu motivacionu poruku za sve posetioce portala www.auto-moto-svet.rs, pa izvoli…

Motivociona poruka je: Kada imaš stvarno veliki problem koji ti se čini nerešivim, moraš da se setiš da su veliki problemi u stvari samo skup više manjih. Velike probleme možeš uvek da rastaviš na više malih, a mali problemi su faktički rešivi.

intervju pripremila: Ana Popović
fotografije: instagram profil @petarvasic

Za još sličnih tekstova posetite naš BLOG

Nastavi sa čitanjem

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *