Dimitrije Vojnov o novim projektima, scenama vožnje i još mnogo toga
Dobro nam došao u našu auto moto porodicu. Hvala ti puno na izdvojenom vremenu, ajmo odmah da pređemo na stvar.. Reci nam šta ima novo kod tebe ? Radiš li možda na nekim projektima koji bi bili interesantni za javnost ?
Trenutno radim na nekoliko veoma zanimljivih projekata od kojih će najpre biti snimljen 3211 Rastin vizuelni album koji po njegovoj ideji i mom scenariju režira Danilo Bećković. Veoma sam uzbuđen zbog zanimljive forme tog dela u kojoj ću se izraziti po prvi put.
Sinonim si za kultni film “Tito i ja”. Definitivno te je ta uloga obeležila, pa nas zanima da li te i posle skoro 30 godina od snimanja filma, u gradu nekad neko oslovi sa “ZOKI” ?
Mnogo češće me tako oslovljavaju nego sa Dimitrije.
Kao filmski kritičar, kako gledaš na filmove u kojima su scene vožnje nerelane i prenaglašene?
Volim da gledam spektakularne scene vožnje koje zaista izvode vozači i u tome uživam. Ono što ne volim su scene vožnje sa puno intervencija u pogledu animacije jer mi u njima fizika kretanja deluje neubedljivo. Dakle, volim spektakularnu vožnju na filmu ali kada je stvarno izvedena. Inače, najčuveniji specijalista za filmske vožnje u istoriji filma, Remi Žulijen, čija ekipa je svojevremeno radila na Bondovima recimo snimao je osamdesetih u Beogradu i o tom legendarnom vozaču se još uvek priča među našim filmskim radnicima. Takvi majstori su ponekad i jedini razlog što gledam neki film.
Da li si radio na nekom projektu koji je zahtevao malo opasniju vožnju?
Na filmu MALI BUDO imali smo jednu jako opasnu scenu. BMW treba da se zaleti i onda pod ručnom driftuje do glavnog junaka. U kadru nije bio dubler već glavni glumac Petar Strugar a BMW je vozio Mladen Alvirović koji je celu akciju projektovao i uvežbao u školi NAVAK. Ovu scenu smo snimili besprekorno zahvaljujući Mladenovom izuzetnom znanju i Petrovoj hladnokrvnosti.
S obzirom da su u Srbiji specijalni efekti u odnosu na Holivud drugačiji, kako se to kod nas izvodi?
Izvodi se na visokom nivou. Neki naši kaskaderi su izučili zanat a kad je komplikovanije nešto dolaze strani specijalisti. Kad smo radili film JESEN SAMURAJA scene borbe izvodili su ljudi iz bugarske ekipe Kalojana Vodeničarova. Kalojanova ekipa radi jako dobro i sa automobilima i on je često u Beogradu gde radi na stranim filmovima koji se snimaju ovde.
Da li misliš da bi kod nas prošao film ili serija sa glavnom temom automobilizma ili uličnih trka?
Tema uličnih trka je nažalost dosta neuspešno dotaknuta u filmu Predraga Stojića OFF ali je recimo istinita priča o Beogradskom fantomu bila odlična u filmu Jovana Todorovića i film je sjajno prihvaćen i veoma vešto realizovan. Potom je došao JUŽNI VETAR gde takođe imamo junake koji se jako dobro snalaze za volanom, a to je najveći hit koji je naša kinematografija imala u poslednjih dvadeset godina. Dakle, od NACIONALNE KLASE do danas, naša publika voli filmove o automobilizmu. I to ne samo one o momcima koji mnogo dobro voze već i one neke sporedne automobilske priče kao što su one u seriji MAJSTORSKA RADIONICA.
Hajde , za sve čitaoce portala www.auto-moto-svet.rs reci po tvom izboru top 5 filmova o vožnji i automobilizmu, u kojima su najbolje odrađene scene ?
Poslednjih godina mislim da je film BABY DRIVER Edgara Rajta bio najveća senzacija u pogledu osmišljavanja i izvedbe scena.
Ključni naslov kad se pomene automobilska potera jeste FRANCUSKA VEZA Vilijema Fridkina. To je i dalje neki zlatni standard kog se držimo.
Kad je reč o auto-moto sportu rado se vraćam filmu LE MANS sa Stivom Mekvinom u glavnoj ulozi, a znamo da je Mekvin bio veliki ljubitelj auto-moto sporta.
DRUMSKI RATNIK, drugi deo POBESNELOG MAKSa je kad je reč o visokooktanskoj akciji klasik nad klasicima, a ljubiteljima pikantnijih sadržaja svakako bih preporučio SUDAR Dejvida Kronenberga, inače velikog auto entuzijaste i poznavaoca Ferarija.
Muzika je vrlo važna za film, čak si radio i sa Radomirom Mihailovićem-Točkom u filmu “VIZANTIJSKO PLAVO”. Koliko je tebi muzika bitna u vožnji , šta voliš da slušaš dok se voziš ?
U vožnji je najvažnija bezbednost i svako treba da izabere muziku koja mu ne odvraća pažnju sa same vožnje. Ako se vozi više ljudi, muzika treba da bude svima prihvatljiva a ako je duže putovanje ona može biti zaista dobar način da se svi povežu, druže, pevaju zajedno i drže vozača budnim.
Napredak muzičkih uređaja u kolima nije baš doprineo bezbednosti u saobraćaju jer vozače ponekad više zanima koja pesma svira nego kako voze.
U automobilističkim scenama, muzika je jako važna. Recimo Nemanja Mosurović je napravio sjajnu muziku u filmu BEOGRADSKI FANTOM.
Motivaciona poruka
Nema povlačenja, nema predaje
intervju pripremila: Ana Popović
fotografije: lična arhiva
Za još sličnih tekstova posetite naš BLOG