dimitrije vojnov

Dimitrije Vojnov o novim projektima, scenama vožnje i još mnogo toga

Poznati na auto moto svetu Vesti

Dimitrije Vojnov O Novim Projektima, Scenama Vožnje I Još Mnogo Toga

   Dobro nam došao u našu auto moto porodicu. Hvala ti puno na izdvojenom vremenu,
   ajmo odmah da pređemo na stvar..
   Reci nam šta ima novo kod tebe ?
   Radiš li možda na nekim projektima koji bi bili interesantni za javnost ?
– Trenutno radim na nekoliko veoma zanimljivih projekata od kojih će najpre biti snimljen 3211 Rastin vizuelni album koji po njegovoj ideji i mom scenariju režira Danilo Bećković. Veoma sam uzbuđen zbog zanimljive forme tog dela u kojoj ću se izraziti po prvi put.
   Sinonim si za kultni film “Tito i ja”. Definitivno te je ta uloga obeležila,
   pa nas zanima da li te i posle skoro 30 godina od snimanja filma, 
   u gradu nekad neko oslovi sa “ZOKI” ? 
– Mnogo češće me tako oslovljavaju nego sa Dimitrije.
tito i ja

 Kao filmski kritičar, kako gledaš na filmove u kojima su scene vožnje

nerelane i prenaglašene?
– Volim da gledam spektakularne scene vožnje koje zaista izvode vozači i u tome uživam. Ono što ne volim su scene vožnje sa puno intervencija u pogledu animacije jer mi u njima fizika kretanja deluje neubedljivo. Dakle, volim spektakularnu vožnju na filmu ali kada je stvarno izvedena. Inače, najčuveniji specijalista za filmske vožnje u istoriji filma, Remi Žulijen, čija ekipa je svojevremeno radila na Bondovima recimo snimao je osamdesetih u Beogradu i o tom legendarnom vozaču se još uvek priča među našim filmskim radnicima. Takvi majstori su ponekad i jedini razlog što gledam neki film.
Da li si radio na nekom projektu koji je zahtevao malo opasniju vožnju?
– Na filmu MALI BUDO imali smo jednu jako opasnu scenu. BMW treba da se zaleti i onda pod ručnom driftuje do glavnog junaka. U kadru nije bio dubler već glavni glumac Petar Strugar a BMW je vozio Mladen Alvirović koji je celu akciju projektovao i uvežbao u školi NAVAK. Ovu scenu smo snimili besprekorno zahvaljujući Mladenovom izuzetnom znanju i Petrovoj hladnokrvnosti.
  S obzirom da su u Srbiji specijalni efekti u odnosu na Holivud drugačiji,
   kako se to kod nas izvodi?
– Izvodi se na visokom nivou. Neki naši kaskaderi su izučili zanat a kad je komplikovanije nešto dolaze strani specijalisti. Kad smo radili film JESEN SAMURAJA scene borbe izvodili su ljudi iz bugarske ekipe Kalojana Vodeničarova. Kalojanova ekipa radi jako dobro i sa automobilima i on je često u Beogradu gde radi na stranim filmovima koji se snimaju ovde.
 Da li misliš da bi kod nas prošao film ili serija sa glavnom temom 
   automobilizma ili uličnih trka?
– Tema uličnih trka je nažalost dosta neuspešno dotaknuta u filmu Predraga Stojića OFF ali je recimo istinita priča o Beogradskom fantomu bila odlična u filmu Jovana Todorovića i film je sjajno prihvaćen i veoma vešto realizovan. Potom je došao JUŽNI VETAR gde takođe imamo junake koji se jako dobro snalaze za volanom, a to je najveći hit koji je naša kinematografija imala u poslednjih dvadeset godina. Dakle, od NACIONALNE KLASE do danas, naša publika voli filmove o automobilizmu. I to ne samo one o momcima koji mnogo dobro voze već i one neke sporedne automobilske priče kao što su one u seriji MAJSTORSKA RADIONICA.
   Hajde , za sve čitaoce portala www.auto-moto-svet.rs reci po
   tvom izboru top 5 filmova o vožnji i automobilizmu,
   u kojima su najbolje odrađene scene ?
– Poslednjih godina mislim da je film BABY DRIVER Edgara Rajta bio najveća senzacija u pogledu osmišljavanja i izvedbe scena.

Ključni naslov kad se pomene automobilska potera jeste FRANCUSKA VEZA Vilijema Fridkina. To je i dalje neki zlatni standard kog se držimo.

Kad je reč o auto-moto sportu rado se vraćam filmu LE MANS sa Stivom Mekvinom u glavnoj ulozi, a znamo da je Mekvin bio veliki ljubitelj auto-moto sporta.

DRUMSKI RATNIK, drugi deo POBESNELOG MAKSa je kad je reč o visokooktanskoj akciji klasik nad klasicima, a ljubiteljima pikantnijih sadržaja svakako bih preporučio SUDAR Dejvida Kronenberga, inače velikog auto entuzijaste i poznavaoca Ferarija.
dimitrije vojnov
   Muzika je vrlo važna za film, čak si radio i sa
   Radomirom Mihailovićem-Točkom u filmu “VIZANTIJSKO PLAVO”.
   Koliko je tebi muzika bitna u vožnji , šta voliš 
   da slušaš dok se voziš ?
– U vožnji je najvažnija bezbednost i svako treba da izabere muziku koja mu ne odvraća pažnju sa same vožnje. Ako se vozi više ljudi, muzika treba da bude svima prihvatljiva a ako je duže putovanje ona može biti zaista dobar način da se svi povežu, druže, pevaju zajedno i drže vozača budnim.

Napredak muzičkih uređaja u kolima nije baš doprineo bezbednosti u saobraćaju jer vozače ponekad više zanima koja pesma svira nego kako voze.

U automobilističkim scenama, muzika je jako važna. Recimo Nemanja Mosurović je napravio sjajnu muziku u filmu BEOGRADSKI FANTOM.
       Motivaciona poruka
– Nema povlačenja, nema predaje

intervju pripremila: Ana Popović
fotografije preuzete sa društvenih mreža

Za još sličnih tekstova posetite naš BLOG

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *