Ova “škoda” je velika i praktična! Ok, to je nešto na šta smo i navikli od češkog brenda. Ali – “ova škoda je futuristička, električna i ima pogon pozadi” – je izjava koju baš i ne povezujemo sa ovim proizvođačem.
“Enyaq iV“ donosi novi dizajnerski pravac za Škodu, ali je zadržao prepoznatljivu masku, koja je, naravno, unapređena. Njeni delovi su dobili kristalni efekat i pozadinu od 130 LED dioda.
Velika, ali aerodinamična
Porodični SUV dugačak je 4,6 metara i sličnih je dimenzija kao “kodiaq”, ali se od njega stilski razlikuje, odnosno u “škodi” kažu da je “enyaq” dinamičniji. Tome svakako u prilog idu i veliki točkovi koji mogu biti od 18 pa do čak 21 inča.
![](https://nova.rs/wp-content/uploads/2020/09/img_8967-1-scaled.jpg)
Takođe, krosover na struju ima i sjajan koeficijent otpora vazduhu, svega 0,27 Cd što je u ovoj kategoriji za pohvalu.
Nudi međuosovinsko rastojanje od 2,8 metara, a kada vidimo kratke prepuste napred i pozadi, jasno je da je kabina izuzetno prostrana.
Unutra ima mesta za petoro odraslih putnika i njihov prtljag , jer litara zapremine ima na pretek. Prtljažnik od 585 litara ima i “lažni” pod, gde se mogu smestiti sitni predmeti kako se ne bi “šetkali” pozadi. Tu je i poznati program mreža za fiksiranje prtljaga i bolju organizaciju.
Kako u električnim modelima nema centralnog tunela, u kabini ima više mesta. U Škodi su to iskoristili za dve velike ostave u kabini – jedna ima 6,2 litre i nalazi se između prednjih sedišta, a druga je smeštena ispod centralne konzole i nudi 11,4 litre zapremine.
Futur sa znakom “škode”
![](https://nova.rs/wp-content/uploads/2020/09/34-scaled.jpg)
Ispred vozača je digitalna instrument-tabla od 5,3 inča, koja se može dopuniti i “head-up” displejom iz dva dela. Naime, njegov donji deo prikazuje osnovne podatke, poput brzine kretanja ili saobraćajnih znakova, dok je gornji veći i koristi proširenu realnost, pa na vetrobran projektuje detaljnu navigaciju.
![](https://nova.rs/wp-content/uploads/2020/09/mib-scaled.jpg)
Infotejment sistem kontroliše se putem velikog centralnog ekrana od 13 inča ili razgovorom sa virtuelnim asistentom Laurom, koja je prvi put predstavljena u novoj “škodi octavia”.
“Enyaq” eliminiše stare pakete opreme i predstavlja “Design Selection” opcije, pa se novi SUV nudi u “studio”, “loft”, “lodge” i “RS” selekcijama.
![](https://nova.rs/wp-content/uploads/2020/09/enyaq_black_34front-logo-1-scaled.jpg)
RS i 306 KS za “Enyaq iV”
Što se tiče verzija, u ponudi će biti pet po snazi različitih elektromotora, tri veličine baterije kao i pogon pozadi, ali i električni 4×4. Osnovni model oznake “iV 50” koristi elektromotor od 109 kW, zadnji pogon i bateriju od 55 kWh koja omogućava domet od 340 km.
![](https://nova.rs/wp-content/uploads/2020/09/124-1-scaled.jpg)