Volkswagen o budućnosti Bugattija, Lamborghinija, Ducatija…

Vesti

VW grupa će na sledećem sastanku direktora i Upravnog odbora u novembru raspravljati o budućnosti nekolicine brendova iz svog velikog portfolija. 

Kako pišu brojni nemački mediji, najviše će se govori o Bugattiju, Ducatiju i Lamborghiniju. Dakle, radi se o markama posvećenim performantnim vozilima gde izgleda i leži najveći problem. Volkswagen grupa nije sigurna da uz ogromne troškove koje trenutno ima u vezi sa elektrifikacijom može da “iznese” i dodatno finansijsko opterećenje koje bi zahtevalo investicije u stvaranje novih platformi specifično za vozila sa visokim performansama.

Navodno, Volkswagen je otvoren za razne predloge od partnerstava sa drugim kompanijama za ove marke, potom je tu mogućnost restuktuiranja pomenutih proizvođača, pa naravno i prodaje. Podsetimo, već su se pojavile vesti da je Volkswagen spreman da prepusti Rimcu Bugatti u zamenu za veći udeo u hrvatskoj kompaniji.

Izvršni direktor Volkswagen grupe, Herbert Dis, već duže vreme u medijima “lobira” za otklon od performantnih automobila sa SUS motorima u korist elektrifikacije, kako bi se pre svega oslobodio novac za dalje investicije u baterijska vozila.

U nedavnom intervjuu za Reuters, Dis je kazao da postoji prostor za manevrisanje, te da svaki brend mora naći svoje mesto u novim okolnostima na tržištu. “Brendovi se moraju vrednovati po novim merilima – elektrifikaciji, dometu, digitalizaciji i povezanosti”, rekao je prvi čovek Volkswagena.

Osim ogromnih ulaganja u elektrifikaciju, nemačkom gigantu je potreban novac za dalji razvoj tehnologije autonomne vožnje, kao i za nove servise u vezi sa urbanom mobilnošću. Sve to stavlja veliki znak pitanja na budućnost proizvođača koji prodaju mali broj vozila na godišnjem planu.

Primera radi, Bugatti je tokom 2019. godine prodao 82 automobila, Lambo 4.554, dok je Ducati isporučio više od 53.000 motocikala. Iako su prema zvaničnim podacima VW-a svi ovi brendovi profitabilni, ostaje pitanje koliko će dugo tako ostati.

Herbert Dis želi potpuni prelazak na EV tehnologiju. Naravno, to je nemoguće učiniti odmah i ne za sve marke u samoj grupaciji, ali je Dis uveren da bi električni automobili mogli pomoći Volkswagen grupaciji da dostigne vrednost od 200 milijardi evra već 2025. godine. O kakvom skoku se radi najbolje govori ova brojka – a to je da je procena da VW grupa danas vredi 78 milijardi evra.

Stručnjaci navode da je VW grupa manje efikasna od velikog konkurenta Toyote, potom i da imaju veće troškove. Primera radi, nemački automobilski div je krajem 2019. godine imao više od 671.000 zaposlednih, a japanska kompanija svega 359.000.

Eksperti ukazuju da će najveći problem u vezi sa prodajom brendova iz velikog portfolija Volkswagena biti moćni radnički sindikati čije vođe sede u Nadzornom odboru. Sindikalni lideri neće dozvoliti “otuđivanje” bilo kog dela grupacije, osim ako ne vide direktnu korist za radnu snagu u bližoj budućnosti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *