2021 BMW 540i Prva vožnja| Poraslo je, prihvati to

Predstavljamo Vesti

Glatka, udobna, brza i spokojna, ovo je moderna luksuzna limuzina

Današnji BMW serije 5 nema istu misiju kao pre deceniju ili dve. Godinama je srednja limuzina nemačkog proizvođača dizajnirana da bude najoštriji alat u šupi luksuznih automobila. Upravljanje mu je bilo savršeno, vožnja je bila oštra, a motori otporni. Ukratko, trebalo je da bude najisplativija sportska limuzina koju novac može kupiti. I godinama – posebno tokom dana slave E39 – upravo je to bilo.
Negde na putu, najvažniji cilj serije 5 promenio se dok se limuzina pretvarala u stalni izlog BMW-ovog tehnološkog znanja, čak iako je to značilo da je stvarno vozačko iskustvo umrtvljeno i glupo kako bi odgovaralo promenljivim ukusima kupaca luksuznih automobila. Stvar je u tome koliko god entuzijasti žale zbog efekata koje je vrhunska tehnologija imala na osećaj za volanom, činjenica je da je 2021 BMW 540i veoma ugodan automobil za vožnju i merljivo je najbolji mainstream 5er koji je ikada krenuo niz liniju. BMW serija 5 iz 2021. godine predstavlja značajno osveženje poslednjeg redizajna čistih listova koji smo prvi put testirali 2017. Šiljati krajevi su redizajnirani, što ga čini malo više od inča dužim nego ranije. Rešetka za bubreg je sada jedan spojeni umesto dva i više istaknuta za 2021. godinu, ali srećom ne komično, nalik na najnoviju seriju 4. Farovi su takođe stegnuti i zategnutiji. Naš tester je izgledao lepo u beloj boji, tek malo oživljen točkovima sa I-krakovima sa crvenim čeljustima. Serija 5 ostaje istaknuta, ali ne i prekomerna, poput nekih BMW-ovih krosovera.
Unutra su uglovi i forme nešto oštriji od prethodne serije 5, ali ukupan izgled je mirniji od dekadentne, i iskreno lepši, Mercedes-Benz E-klase. Većina će reći da je Mercedes luksuzniji u svojoj prezentaciji, dok je Bimmer suptilniji. Dvostruki 12,3-inčni displeji dominiraju na kontrolnoj tabli, jedan direktno ispred vozača, isporučujući podatke koji treba da znaju između digitalnog merača brzinomera i tahometra koji menjaju dizajn na osnovu režima vožnje. Drugi je u centru koji pokreće BMW-ov najnoviji sistem za zabavu iDrive 7. Apple CarPlay i Android Auto su standardni, kao i navigacija. Postoje stvarni taktilni tasteri za kontrolu klime i audio sistem, zajedno sa poznatim kontrolnim dugmetom proizvođača na centralnoj konzoli sa pripadajućim tasterima menija.
Pored usisavanja i poticanja iznutra i spolja, velika vest za 2021 540i je blago hibridni pogonski sklop koji uključuje 48-voltni električni sistem. Mali električni motor dodaje nešto više od 10 konjskih snaga oceni automobila od 335 konjskih snaga i 331 funti stope obrtnog momenta, pa veliku većinu potiska pruža 3.0-litarski turbopunjač sa šest-cilindričnim motorom. Ti poniji se šalju pozadi, ili, kao što je bio slučaj sa našim testnim automobilom 540i xDrive, sva četiri točka kroz osmostepeni automatski menjač. BMW navodi 20-60 puta od 4,6 sekundi za model 2021 540i xDrive (tri desetinke brže od verzije sa zadnjim pogonom), što je sasvim dobro. To je otprilike isto kao i prethodna nehibridizovana verzija, ali otkrili smo da je dodatni potisak električnog motora izravnao ukupan osećaj turbopunjača, posebno odmah sa linije, kao i pre i posle menjača brzina. Postoje lopatice za pomeranje na upravljaču i ručni režim za menjač, ali elektronski mozgovi su toliko dobri u podrazumevanom i sportskom režimu da zapravo nisu potrebni.
Vožnja serije 2021 20 glatka je i prefinjena. Nikada nismo naleteli na udarac koji je uznemirio šasiju, a kroz tvrde uglove ostaje pohvalan. Sedan se bori sa uglovima i održava ležaj na način koji će zadovoljiti entuzijaste, ipak neće ostaviti ni njih ni putnike da se osećaju neprijatno tokom agresivnih manevara. Njegovo upravljanje nudi ispravne, značajne povratne informacije za koje smo smatrali da su korisne i angažovane kada se guraju brzinom, ali ostatak vremena pretjerano lagano. Možda neće pokretati upravljački program na isti način kao što su to činile berbe E39 ili E60, ali u poređenju sa današnjim vršnjacima, maniri serije 2021 uglavnom su bez greške.
Ipak smo pronašli grešku u najnovijoj generaciji BMW-ovih funkcija za pomoć vozaču. Automatizovani sistem tempomata dobro funkcioniše, zadržavajući dobru (i podesivu) udaljenost čak i do potpunog zaustavljanja, ali BMW-ov Active Lane Keeping Assistant prati onu kod svojih konkurenata. U našem jednonedeljnom iskustvu, Serija 5 je imala tendenciju da se prebacuje sa jedne strane trake na drugu i često se potpuno isključila, čak i na relativno pravim putevima sa jasnim linijama i obeleživačima. Posle mnogo petljanja i iritacije, isključili smo je. 2021 540i xDrive počinje sa 62.745 dolara. To je premija od 2300 dolara za pogon na sva četiri točka i 5250 dolara više od manjeg 530i kDrive. Da trošimo sopstveni novac, rado bismo uštedeli na nekoliko opcija kako bismo 540i dobili više od 530i. Tu je i M550i kDrive sa 523 konjske snage za 77 dolara, 795 kao i priključni hibrid 530e koji započinje sa 58.195 ili 60.495 dolara sa pogonom na sve točkove. Od tada smo testirali i tu verziju, ali osim impresivne efikasnosti goriva, dodatna težina i složenost umanjuju iskustvo vožnje, a zapremina prtljažnika je znatno smanjena. 540i je zaista bolji 5er za isticanje.
Cene za uporedivu limuzinu Mercedes-Benz E 450 4Matic su u osnovi jednake 540i, a u skladu sa istorijom, Audi A6 obojicu potcenjuje za nekoliko hiljada. Naravno, vrlo malo ovih luksuznih limuzina se ikada proda bez ikakvih opcija, a cene drastično rastu sa samo nekoliko klikova mišem. Primer poput našeg testnog automobila, blagoslovljenog paketom M Sport, pomoćnim sredstvima za vožnju i nekoliko paketa koštaće oko 75.000 američkih dolara. Pored nekoliko gluposti, zaista smo uživali u svom vremenu 2021 540i xDrive. Kada je ova limuzina najbolja, to je savršen most između serija 3 i 7, kombinujući snagu sa pravim odnosom okretnosti i luksuznih karakteristika. Ako bi došlo do guranja, izabrali bismo E-klasu preko 5era, ali potpuno bismo razumeli kada bi neko voleo suptilniji dodir BMW-a u odnosu na Mercedesov malo očitiji pogled na nemački luksuz. Serija 2021 5 više nije ono što je bila, jer naravno nije, a nije ni nešto drugo. Ono što jeste jeste odrasla, moderna i moderna limuzina sa svim zvukovima i zvižducima. Uglađen, udoban, brz i spokojan, ali samo stepenik ispod lepše E-klase na našoj luksuznoj karti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *