Japanski proizvođači automobila

zanimljivosti

Japanska automobilska industrija je jedinstvena s istorijskog aspekta, a neke paralele mogu da se izvedu, zajedničke za sve marke s dalekog istoka.

Proizvođači automobila iz „Zemlje izlazećeg sunca“ su mahom proistekli iz velikih industrijskih korporacija kao ogranci, i to u prvoj polovini 20. veka. Prvobitno, bili su usaglašeni sa zahtevima domaćeg tržišta, posebno kada je reč o komercijalnim i putničkim vozilima. Međutim, tek od šezdesetih godina prošlog veka japanska automobilska industrija doživljava ogroman uspeh na globalnom planu, našavši se među tri zemlje sa najrazvijenijom automobilskom industrijom na svetu.

 Milioni kupaca na severnoameričkom tržištu su svoje moćne, ali i veoma „žedne“ automobile, menjali za „Made in Japan“ ekonomične primerke sa četvorocilindarskim motorima. U međuvremenu, japanski automobili su se pokazali ekstremno pouzdanim u odnosu na američka vozila, tako da je dobijena prilika maksimalno iskorišćena. Od tada do danas, „Japanci“ su postali sinonim za  priuštivost, niske tekuće troškove i naravno pouzdanost.

Japan – automobilski behemot

Japan je kao zemlja najveći proizvođač automobila na svetu. Pogledajmo samo imena: Toyota, Honda, Nissan, Mitsubishi, Mazda, Subaru, Suzuki, Datsun, Isuzu, Mitsuoka.., a tu su i luksuzne divizije poput Lexusa, Infinitija, Acure…

Japanci su na najbolji način pretočili svoj mentalitet u automobilsku industriju. Preciznost, svrsishodnost, upotrebljivost, pouzdanost, sve to krasi njihova vozila. S  obzirom na to da ih krasi i skromnost, još uvek nisu uspeli da dostignu nivo „konzervativnog kičeraja“ nemačkih premijum modela,Odstupanja u kvalitetu su minimalna kroz dugi vremenski period, i kroz širok spektar dostupnih automobila, od onih najjeftinijih pa do skupocenih, što nije slučaj sa recimo nemačkom premijum konkurencijom, koja je u odnosu na Lexus i Acuru mnogo „kvarljivija“ roba.

„Nov automobil je najbolji automobil“ ne važi i za „Japance“

U Srbiji imamo hroničan problem sa finansijama, tako da za veliku većinu stanovništva, kupovina novog automobila predstavlja „misaonu imenicu“. Ipak, većina kupaca smatra da je „najbolji automobil nov automobil“. Generalno, to verovatno i jeste tačno, međutim, praksa, kada je o japanskim vozilima reč, pokazuje nešto drugačije rezultate, posebno kada se radi o „Made in Japan“ proizvodima, jer Japanci možda najkvalitetnije održavaju svoje automobile na svetu, a uz to ne prelaze u proseku veliki broj kilometara.

Ukoliko Vam je potreban servis nekog od japanskih modela automobila, portal auto-moto-svet.rs Vam preporučuje jednog od naših partnera AMC NACIONAL.

Pogledajte njihovu prezentaciju na našem portalu i sredite svoje japansko vozilo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *