Toyota GR Supra: Test Severnog Jelena

Predstavljamo Vesti

„Test severnog jelena“ predstavlja jedno od najvećih iskušenja za brendove svetske automobilske industrije. Njegov cilj je da otkrije nedostatke vozila prilikom oštrog upravljanja vozilom, u situacijama kada se pojavi neočekivana prepreka i vozač mora brzo da odreaguje.

Saznajmo kako je 2021 Toyota Supra položila ovaj test. 

Šta je „Test Severnog Jelena“?

Švedska je zemlja gde su kratka obdanica, zavejani predeli i nepregledni putevi koji seku planine i šume sasvim uobičajena pojava. Ne zaboravimo divlje životinje, poput jelena i losova, koje se slobodno kreću ovim teritorijama.

Baš iz tog razloga, bajkoviti prizori ove skandinavske zemlje su često zastrašujuće surovi prema vozačima. Prema statistikama iz 2017. godine, samo u toj godini je zabeleženo više od 61,000 sabraćajnih nesreća, u kojima se vozilo sudarilo sa divljom životinjom.

Uzevši ove podatke u obzir, nije ni čudo što se pojavila potreba za čuvenim „testom severnog jelena“. Iako postoji mnogo sličnih testova danas, najpopularniji je svakako onaj koji je uveo švedski magazin Teknikens Värld, odnostno Svet tehnike.

Ako niste sigurni šta je „test severnog jelena“, radi se o testu opšte bezbednosti automobila. Sastoji se iz nekoliko manevara nagle promene pravca pri brzini od 60 km/h, prilikom čega se pojavljuju neočekivane prepreke na putu. Na taj način se utvrđuju manevarske sposobnosti vozila, kao i to koliko je ono stabilno i bezbedno.

Najpoznatiji primer toga kako „test severnog jelena“ funkcioniše datira iz 1997. godine, kada se, prilikom vožnje, model Mercedesove A klase prevrnuo. Otkriveni su ozbiljni nedostaci ovog vozila, koje je nemačka kompanija morala da eliminiše.

Toyota GR Supra Jedva Prošla „Test Severnog Jelena“

Ovog puta, „test severnog jelena“ je obavio španski portal KM77.

Pri manevru izbegavanja, Toyota GR Supra nije uspela da prođe test iz prvog pokušaja. Najveća brzina pri kojoj je ovo vozilo uspelo da položi ispit je 77 km/h. Između prve, neuspešne, vožnje i ove uspešne, bilo je još nekoliko pokušaja, kako bi se vozač „naučio“ na automobil.

Prilikom testa, korišćen je „normal“ režim vožnje. Vozilo se ponašalo stabilno prilikom izbegavanja prepreka, sa povremenim, blagim zanošenjem karoserije.

Test je ponovljen više puta pri istoj brzini ili većim brzinama, ali svi su bili neuspešni. Uprkos tome, vozilo nije gubilo kontrolu. Pri većim brzinama, prednji točkovi su proklizavali, što je rezultiralo učestalijim rušenjem čunjeva.

Video testa Toyota GR Supra modela, koji je objavio KM77, vidi se ono što i sam portal naglašava – da je vozaču bilo potrebno dosta vremena da se prilagodi vozilu. Jedan od najvećih problema sa kojima se susreo jeste slaba brzina odziva u početku. Pri prvim stepenima okretanja, morao je da češće okreće volan da bi izbegao prepreke.

Pri slalomu, koji sam po sebi ne uključuje simulaciju nepredvidivih prepreka, upravljački sistem Toyota GR Supra modela se pokazao dobro. Vozilo je sa lakoćom prolazilo kroz čunjeve sa minimalnim učešćem ESC (sistema elektronske kontrole stabilnosti).

Toyota Generacijama Slaba Na „Testu Severnog Jelena“

„Test severnog jelena“ se, kroz nekoliko poslednjih godina, pokazao poguban za Toyota brend. Naime, u 2007. godini, Toyota Hilux nije prošla test. Vozilo se zamalo prevrnulo tokom manevra.

Slična situacija se ponovila i u 2016. godini, kada novija generacija ovog pikapa takođe nije prošla test. Iako je popularni Hilux bio opremljen sistemom elektronske kontrole stabilnosti, i dalje je pokazao veliku dozu nesigurnosti.

U 2019, Šveđani su testirali Toyota RAV4 i, sasvim očekivano, oborili ga zbog nestabilnosti pri upravljanju. Činjenica je da SUV ima veću visinu i da je, samim tim, „nezgrapniji“. Međutim, poređenja radi, Šveđani su uporedili Toyota RAV4 sa Nissan Qashqai koji nije pokazao sklonost ka prevrtanju čak ni na brzini od 84 km/h. Početkom 2020. godine, pošto je Toyota je unapredila ESC/ESP sistem u svom RAV4 modelu, vozilo je ponovo testirano i, ovog puta, prošlo je ispit.

Da li verujete „testu severnog jelena“? Koliko su, iz vaših iskustava sa Toyota automobilima, ovi rezultati tačni? Pišite nam na auto-moto-svet.rs!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *